Mes klausiame
Ką turėtume statyti Vilniuje?
 
Tvarkos ir Teisingumo partija siekia
 
Apsaugoti Lietuvos žmonių orumą, teisingumą, demokratiją.
Paieška svetainėje
Renginių kalendorius
 <<Rugpjūčio 2017>> 
 PirAntTreKetPenŠešSek 
 30123456 
 78910111213 
 14151617181920 
 21222324252627 
 28293031123 
Naujienos
 
2011 10 18
R. Paksas: „Vyriausybės varge pradėtas biudžetas po 9 mėnesių gresia persileidimu“

Kitų metų valstybės biudžetas dėliojamas pakankamai sunkiomis sąlygomis. Nuogąstauju, kad taip iš vargo pradėtas, vienoje vietoje kerpant, o kitoje siekiant pridurti, po devynerių mėnesių jis gresia rimtomis komplikacijomis.

Kitų metų šalies biudžetą valdantieji vėl orientuoja tik į taupymą. Ir kaip jau ne kartą buvo - labiausiai pažeidžiamų socialinių sluoksnių sąskaita. Tiesa, kol kas sunku palyginti skaičius: šių metų biudžetą Vyriausybė apsvarstė visuomenei nepateikusi jokios galimybės su juo susipažinti.

 

Tiesa, iš šykščių skaičių, prasprūstančių viešumoje, šiokias tokias išvadas jau galima padaryti. Dabartinė Vyriausybė kitų metų biudžetą planuoja surinkti kone 10 procentų arba 1,9 milijardo litų didesnes pajamas. Vien tik Pridėtinės vertės mokesčio tikimasi surinkti kone milijardu litų daugiau. Ar tai realu?

 

Vargu bau. Šių metų biudžeto rezultatai iliustruoja ką kitą - per devynis 2011 metų mėnesius biudžete pagal planą pritrūko beveik 350 milijonų litų. Ir tendencijos išlieka gana nemalonios: jeigu pirmą pusmetį valstybės biudžete trūko 224 milijonų litų, tai per liepą, rugpjūtį ir rugsėjį prisidėjo dar minus 122 milijonai.

 

Nerimą kelia tai, kad biudžeto deficito problemas ši Vyriausybė ketina spręsi šalies savivaldybių sąskaita. Kitų metų projekte numatyta, kad savivaldybių biudžetams savarankiškoms funkcijoms vykdyti bus skiriama 4,5 procento mažiau gyventojų pajamų mokesčio įplaukų negu šiais metais. Atimti Gyventojų pajamų mokesčio lėšas iš savivaldybių - anaiptol ne tas kelias, kuriuo einant reikėtų balansuoti valstybės biudžetą.

 

„Sodros" biudžeto deficitas taip pat neguodžia. Šiandien, priartėjusį prie 5 milijardų, kitais metas jį tikimasi sumažinti iki 2 milijardų litų. Kuo - verslo įmonių ir darbuotojų įmokomis? Vargu, nes jokio ekonomikos skatinimo veiksnių šiame biudžeto projekte nematyti, o vidutinis darbo užmokestis kol kas tebėra stabiliai mažas ir jokių jo didėjimo prošvaisčių nematyti. Vadinasi, „Sodros" deficitas ir vėl bus kamšomas paskolomis? Ar ilgai Lietuva pajėgs temti lengva ir neatsakinga dabartinės Vyriausybės ranka paskolintų milijardų naštą?

 

Nepamirškime ir kito dalyko, kad kitais metais vien ankstesnių skolų grąžinimui ir palūkanų mokėjimui Vyriausybei teks skolintis ne mažiau kaip 6 milijardus litų.

 

Įtariu, kad šalies žmonių laukia ir dar vienas nemalonus dalykas - ši Vyriausybė jeigu ne šiemet, tai kitais metais tikrai siūlys Seimui keisti Pridėtinės vertės mokesčio įstatymą ir didinti PVM. Kitaip nelabai įsivaizduoju, kokiu kitu būdu ji kone milijardu padidins šio mokesčio surinkimą. Kyla klausimas ir dėl kito, dar beveik milijardo litų surinkimo. Tai labiau panašu į gražią prieškalėdinę pasaką, o ne realias, gyvenimo pasvertas galimybes.

 

Juolab, jog jau pasigirsta specialistų iš tų pačių ministerijų balsai, jog taip dėliojant biudžeto projektą, realiai lėšų užteks tik iki kitų metų rugsėjo spalio mėnesio.

 

Mano įsitikinimu, artėjant naujam ekonominės krizės gūsiui, gerokai svarbiau negu aritmetinis taupymas vis tik būtų realus ekonomikos skatinimas mažinant darbo jėgos apmokestinimą ir skatinant vartojimą.

 

Ir žinoma, reikėtų gerokai stipriau peržiūrėti valstybės valdymo išlaidas: spektaklis su koalicijos partneriais dėl 2 procentų asignavimų ministerijoms mažinimo neįtikina.