Mes klausiame
Ką turėtume statyti Vilniuje?
 
Tvarkos ir Teisingumo partija siekia
 
Apsaugoti Lietuvos žmonių orumą, teisingumą, demokratiją.
Paieška svetainėje
Renginių kalendorius
 <<Kovo 2017>> 
 PirAntTreKetPenŠešSek 
 303112345 
 6789101112 
 13141516171819 
 20212223242526 
 272829303112 
Naujienos
 
2011 12 15
Apie pinigus garsiausiai kalbama tada, kai jų labiausiai trūksta

Alkanam labiausiai rūpi duona, skurstančiajam - pinigai. Tą patvirtina ir šiandienė situacija Lietuvoje: regis, visus metus nebuvo tiek kalbėta apie pinigus, kiek tai daroma dabar, kai paaiškėjo, kad biudžete atsivėrė milijardo litų skylė. Šiame kontekste pagaliau pradėtas svarstyti ir seniai siūlomas progresinių mokesčių įstatymo projektas. Partijos „Tvarka ir teisingumas" Seimo frakcijos jis jau seniai buvo parengtas ir užregistruotas, tik laukė, kol bus įtrauktas į artimiausią Seimo plenarinių posėdžių darbotvarkę. Sumaištis dėl biudžeto paspartino šį procesą, bet kartu progresinius mokesčius padarė galimos dar vienos naktinės mokesčių reformos dalimi. O tai jau nieko gero.

 

Šioje situacijoje progresinių mokesčių idėja veriama ant vieno siūlo kartu su prieštaringai vertinamais prabangos, nekilnojamojo turto ar automobilių mokesčiais ir jai bandoma suteikti kuo neigiamesnį atspalvį. Visiškai nesutinku su argumentais, kad progresiniai mokesčiai neskatintų žmonių noro daugiau uždirbti ar daugiau uždirbančius vytų iš Lietuvos.

 

Taip kalbantieji nenori pripažinti arba sąmoningai nutyli, kad siūlymas įvesti progresinių mokesčių sistemą nėra sietinas su siūlymu didinti mokesčius, nors pastarosiomis dienomis būtent taip bando pateikti progresinių mokesčių oponentai.

 

Progresiniai mokesčiai nėra ir negali būti kiauro valstybės biudžeto gelbėjimo įrankis, nors Lietuvoje šįkart jie pradėti svarstyti būtent tokiame kontekste. Iš tikrųjų jie pirmiausia traktuotini kaip socialinį teisingumą užtikrinantys mokesčiai. Tai labai aiškiai atsispindi ir Seimui pateiktame svarstyti įstatymo projekte: mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms mokesčiai sumažėtų, o kai kurioms grupėms jie visai nebūtų skaičiuojami.Tačiau progresinių mokesčių idėjos kritikai apie tai nutyli.

 

Atotrūkis tarp mažas ir dideles pajamas gaunančių žmonių Lietuvoje yra labai ryškus. Akivaizdus faktas, kad gaunančiųjų mažas pajamas mūsų šalyje yra daug daugiau nei gaunančiųjų dideles pajamas. Tad atsakymas į klausimą, kam būtų naudingi progresiniai mokesčiai, yra labai aiškus. Kaip aišku ir tai, jog progresinių mokesčių sistemos įvedimas padėtų spręsti vieną didžiausių Lietuvos problemų - socialinės atskirties mažinimą.

 

Labai keistai skamba tikinimai, kad progresiniai mokesčiai Lietuvos ekonomikai netiktų. Kuo jau ta Lietuvos ekonomika, leiskite paklausti, tokia ypatinga, jei išsivysčiusiose ir socialinę gerovę sukūrusiose šalyse progresinių mokesčių sistema yra sėkmingai taikoma ir tinkama, o pas mus ji netiktų?

 

Nebent tuo, kad kai kam atskirų interesų grupių gerovė tebėra svarbiau už visos visuomenės gerovę. Manau, kad tai yra viena iš esminių priežasčių, kodėl iki šiol Lietuvoje visi bandymai įvesti progresinius mokesčius baigdavosi nesėkmingai. Ar panašus likimas jų laukia ir šįkart? Paaiškės pavasarį.