Mes klausiame
Ką turėtume statyti Vilniuje?
 
Tvarkos ir Teisingumo partija siekia
 
Apsaugoti Lietuvos žmonių orumą, teisingumą, demokratiją.
Paieška svetainėje
Renginių kalendorius
 <<Gruodžio 2017>> 
 PirAntTreKetPenŠešSek 
 28293031123 
 45678910 
 11121314151617 
 18192021222324 
 25262728293031 
Naujienos
 
2012 10 06
Rinkėjų viliotojai susipainiojo savo viešųjų ryšių voratinklyje

Patyrę mergišiai susuka moterims galvas suokdami apie jų išskirtinumą, žadėdami gyventi tik dėl jų. Jie žada dovanoti žvaigždes, mėnulį ir net saulę... Susisuka mergelėms nuo pažadų galvelės ir krenta jos į pažadukų glėbį kaip vištelės nuo laktų į lapės nasrus.

 

Daugelis politikų, išaugę iš jaunatviško mergelių viliojimo amžiaus, dar labiau ištobulino viliojimo pažadais sistemą. Tik vilioja jie ne mergeles, bet tūkstančius rinkėjų: moterų ir vyrų. Pabodusius, tuščius pažadus „sieksime, veiksime, plėsime, rūpinsimės" ir pan. balsų viliotojai keičia į garsiai nuaidinčias, veiksmą imituojančias akcijas: „Čia ir dabar žmonių labui"! Šias veiksmo imitacijas lydi reklama. Visi girdi ir mato. Nesvarbu, kad rezultato nėra. Žmonės sudominti, informacinė erdvė užpildyta, politiko ir partijos vardas linksniuojamas ir aptarinėjamas. Veikiama pagal principą - kuo garsiau kiaušinį padėjusi višta kudakuoja, tuo labiau ją vertina šeimininkė.

 

Tokias ir panašias politinės propagandos ir savireklamos „aukštumas" yra pasiekęs judėjimo „TAIP" vadovas Artūras Zuokas. Nesvarbu, kad jam meraujant per vilniečių pasipriešinimą išnuomoti Vilniaus šilumos tinklai. Nesvarbu, kad turi Rubikono krikštatėvio vardą. Nesvarbu, kad savivaliauja naikindamas seniūnijas ir parceliuoja sostinės turtą. Svarbu, kad artėjančių rinkimų akivaizdoje nuolat į informacinę erdvę iškelia ir reklamuoja save. Per 2011 m. Savivaldos rinkimus politikas A. Zuokas suviliojo lengvatikius žadėdamas 20 proc. pigesnį šildymą, 6 000 tūkst. litų atlyginimus, nuolat kalbėdamas apie sugebėjimą pritraukti milijardines investicijas ir skelbdamasis pensininkų globėju.

 

Pažadų tinklais sužvejoti lengvatikių rinkėjų balsai lėmė politinę sėkmę. Žadėtojas tapo meru. Neištęsėti pažadai dar švieži žmonių atmintyje. Nauji rinkimai čia pat. Vėl reikalingi rinkėjų balsai. Todėl pradedamos viena po kitos „konkrečios" viešųjų ryšių akcijos. Pirma - viešojo transporto e-bilieto sistemos, neva naudingos vilniečiams, įvedimas. Viešieji ryšiai dirbo išsijuosę, tik e-bilieto sistema „naudinga" važiuojantiems įstrigo ir sustojo. Gal ir gerai, nes po e-bilieto įvedimo priedanga važiavimas buvo branginamas net iki 3,5 Lt! Žlugus e-bilieto įvedimui iniciatyvus politikas A. Zuokas jau rugsėjo 12 d. savivaldybės Tarybos posėdyje pasisuka priešinga kryptimi ir į tribūną išleistas bendražygis vicemeras Romas Adomavičius karštai įrodinėja apie vilniečių vežimą viešuoju transportu nemokamai! Tik tas „nemokamas" važiavimas bus dengiamas sveikatos, švietimo, kultūros ir sporto finansavimo sumažinimo sąskaita. Atvažiuos vilnietis „nemokamai" iki poliklinikos arba ligoninės, o ten jam ir sako: „Mokėk, nes pinigai tavo gydymui atiduoti viešajam transportui". Akivaizdi savireklama ir vilniečių mulkinimas.

 

Dar viena savireklamos akcija likus tik dviems savaitėms iki rinkimų - „Oranžinis grįžta į Vilnių". Tai 2001 m. „Važiuok oranžiniu" A. Zuoko akcijos tąsa. Tada tūkstantis dviračių buvo palikti mieste be priežiūros ir, suprantama, po keletos dienų jų neliko. Ištaškyti šimtai tūkstančių, meras tapo vilniečių pašaipų objektu. Gal prisimindamas šią nesėkmę šį kartą meras važiavimo oranžiniu dviračiu idėjos įgyvendinimą atidavė į savo senų partnerių, prancūzų bendrovės „JC Decaux" rankas.

 

Kadangi neveikia e-bilieto sistema, nėra ir nemokamo važiavimo viešuoju transportu, o tramvajus tik bus, kvietimas važiuoti oranžiniais dviračiais tampa dar viena alternatyvia transporto priemone ir kompensacija vilniečiams už visas nesėkmes! Tik gaila, kad už važiavimą „oranžiniu" teks mokėti po 10 - 15 Lt už valandą. Tie keli milijonai, kuriuos kasmet privalo mokėti „JC Decaux" už išorinę reklamą nepasieks sostinės biudžeto. Vilniečiai prancūzams mokės už važiavimą dviračiu, o sostinė mokės už idėjos „Važiuok oranžiniu" įgyvendinimą. Juk pinigai ne iš mero kišenės. Svarbu tai, kad likus kelioms aukso dienoms iki rinkimų galima paskelbti - mero rūpesčiu vilniečiai turės oranžinį dviratį kaip alternatyvią transporto rūšį. Ir nesvarbu, kad dviračiu važiuosi tik kitąmet vasarą - svarbu savireklama. Norėdamas tikrai tarnauti vilniečiams, meras, artėjančios žiemos akivaizdoje, turėtų rūpintis kaip sutramdyti Rubikono kainų už šildymą didinimą, o apie dviratį kalbėti išgyvenus žiemą. O dabar gal tiktų savireklamai slidės. Milijardas skolos, pinigų sniegą valyti nėra. Logiška - pasiūlyti ne dviračius, bet slides. Tegul ir oranžines. O prie slidžių - vatinukus nuo šalčio.

 

Pritariančius oranžinių slidžių šio žiemos sezono akcijai kviečiu informuoti apie tai merą, jo sekretoriatą ir viešųjų ryšių tarnybą. Svarbu nepamiršti taip mero „mėgiamos" vilniečių apklausos. Pavyzdžiui, „Ar norite čiuožti, slysti nemokamai oranžinėmis slidėmis? Gauti vatinuką, kaip slidininko aprangą ir kaip kompensaciją už trečdaliu brangesnį šildymą?".

 

Prieš žiemą paskelbta oranžinių slidžių akcija būtų laiku, naudinga vilniečiams ir sėkminga merui viešųjų ryšių prasme. Viešosios nuomonės požiūriu „Šliuožk oranžinėmis slidėmis" savo tikroviškumu taptų atsvara ankstesnei žmones mulkinusiai savireklamai ir padėtų išsinarplioti iš nevykusių viešųjų ryšių voratinklio.

 

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos frakcijos partijos Tvarka ir teisingumas narys

 

Gediminas RUDŽIONIS