Mes klausiame
Ką turėtume statyti Vilniuje?
 
Tvarkos ir Teisingumo partija siekia
 
Apsaugoti Lietuvos žmonių orumą, teisingumą, demokratiją.
Paieška svetainėje
Renginių kalendorius
 <<Spalio 2017>> 
 PirAntTreKetPenŠešSek 
 2627282930311 
 2345678 
 9101112131415 
 16171819202122 
 23242526272829 
 303112345 
Naujienos
 
2012 09 14
Rolandas Paksas: „Akcizai degalams gali būti tas akmuo, kuris apvers ES vežimą“

„Akcizai degalams gali būti tas nematomas ir nedidelis akmenukas, kuris po kelerių metų apvers Europos Sąjungos vežimą. Europa lyg ir stengiasi išsivaduoti iš tiesioginio nemokumo, tačiau nemato grandininės reakcijos, kurią gali sukelti iškastinio kuro bei visos energetikos krizė, kuri dar tik ateina į šį žemyną", - įsitikinęs Europos Parlamento frakcijos "Laisvės ir demokratijos Europa" Lietuvos delegacijos vadovas Rolandas Paksas.

 

Jo teigimu, išankstinės Europos Sąjungos nuostatos didinti degalų akcizus bendrijos narėse atsisuks labai rimtomis problemomis visai Europos Sąjungai. Lietuva nuo kitų metų privalo kone šimtu litų padidinti akcizą už toną dyzelino. Tas šimtas litų neišvengiamai bus įskaičiuotas į Lietuvos gyventojams tiekiamų prekių ir paslaugų kainą. Tokie yra įsipareigojimai Europos Sąjungai ir šalies valdžia nepadarė nieko, kad dėl jų būtų susitarta kitaip. R. Paksas įsitikinęs, kad reikia nedelsiant pradėti konsultacijas su ES dėl galimybės Lietuvai mažiau didinti minimalų akcizą dyzelinui. „Lietuva turi gana ilgą pasienį su ne Europos Sąjungos valstybėmis, kuriose degalų kainos gerokai pigesnės. Bet kuris sprendimas dėl didesnio akcizo mažina Lietuvos verslo konkurencines galimybes bei ne tik šių degalų, bet ir visų prekių vartojimą vidaus rinkoje, nes jos nuolat brangsta. Tai - kaip sniego gniūžtė, kuri kalno papėdėje gali tapti didžiule griūtimi.

Privalome įtikinti ES, kad tokie sprendimai po giliu sniegu gali palaidoti Lietuvos ekonomiką. O patys privalome sumažinti akcizą benzinui, kuris Lietuvoje yra gerokai didesnis negu numato ES direktyvos", - teigia R. Paksas. Šiais metais baigiasi dyzelino akcizo pereinamasis laikotarpis, trukęs nuo Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą. Dėl šios priežasties nuo 2013 metų numatoma padidinti akcizo tarifą dyzelinui nuo 1 043 litų iki ES reikalaujamo minimumo - 1 140 litų už 1 tūkst. litrų. Finansų ministerijos skaičiavimais, dėl didinamo akcizo vidutinė dyzelino litro kaina degalinėse galėtų padidėti apie 12 centų. Penktadaliu, iki Europos Sąjungos numatyto minimalaus dydžio, sumažinus akcizą benzinui Lietuvoje, ekspertų paskaičiavimu, vartotojams benzino kaina galėtų atpigti 25-30 centų už litrą. Nuogąstavimai, kad dėl to valstybės biudžetas netektų dalies pajamų, yra teisingi galvojant tik apie aritmetinius skaičius, o ne Lietuvos žmones. „Nereikia į biudžetą žiūrėti tik matematiškai sausai. Juolab, kad visos dabartinės valdžios prognozės dėl akcizo surinkimo per ketverius metus taip ir nepasitvirtino.

Esu įsitikinęs, kad į biudžetą pajamas bus galima gauti iš didesnės degalinių apyvartos bei mažesnio kontrabandos masto. Galų gale, ne tik galima, bet ir reikia peržiūrėti ir apriboti kai kurias valdymo išlaidas. Tačiau negalima nematyti, kad Lietuva pagal vartojimo išlaidų, tenkančių transportui, lygį, yra antra Europoje ir šis rodiklis siekia beveik 19 procentų. Būtent beveik penktadalį savo pajamų šalies žmonės skiria transporto paslaugoms ir tai yra nenormalu. Tačiau tokius rodiklius lėmė išaugusios kuro kainos bei sumažėjusios visuomenės pajamos", - sakė R. Paksas. Anot jo, tai trumparegiška politika, kuri neatstovauja nei socialiai pažeidžiamos visuomenės, nei galą su galu šiandien vos suduriančio verslo interesų. Energetikos politika pasaulyje šiandien diktuoja žmonių gyvenimą ir manyti, kad pagrindiniai prioritetai yra kitur - didžiulė klaida, kurią šiandien daro daugelio Europos valstybių vyriausybės, deja, neišskiriant ir Lietuvos. Degalų kainai Europos valstybėse nepaliaujamai kylant, tai gali būti dar vienu papildomu dirgikliu krizės kamuojamoms Pietų Europos šalims bei jų gyventojams pareikšti nepasitenkinimą masinėse gatvių protesto akcijose, kurios gali peraugti į vienos ar kitos vyriausybės krizę. R. Pakso nuomone, įvertinusi susidariusią situaciją ir tendencijas degalų rinkoje, Europos Komisija turėtų svarstyti galimybę visiškai atsisakyti taikyti minimalų akcizą degalams, sumažinti jo dydį arba nustatyti skirtingus jo dydžius bendrijos narėms, priklausomai nuo jų pragyvenimo lygio. Tai būtų gerokai teisingesnė politika skurdžiau gyvenančių bendrijos narių atžvilgiu. Dabar vienodas minimalus akcizas degalams yra nustatytas ir, pavyzdžiui, Liuksemburge, kur minimalus šalies gyventojo atlyginimas siekia daugiau kaip 6 tūkst. litų, ir Airijoje, kur tas pats atlyginimas perkopia 5 tūkst. litų ribą, ir Lietuvoje, kur minimalus atlyginimas tesiekia 850 litų.